გადახდისუუნარობის საქმისწარმოების პროცესის შეწყვეტის შესახებ გადაწყვეტილება მიიღება იმ შემთხვევაში თუ დადგინდება, რომ რეალურად საწარმოს არ აქვს ფინანსური პრობლემები და იგი არ დგას გადახდისუუნარობის საფრთხის წინაშე. ასეთ შემთხვევაში მომრიგებელი საბჭოს გადაწყვეტილების საფუძველზე სასამართლო წყვიტავს გადახდისუუნარობის საქმისწარმოების პროცესს, რის შედეგადაც მეურვეს უწყდება უფლებამოსილება და მოვალე საწარმო უბრუნდება თავის პირვანდელ სამართლებრივ მდგომარეობას.
რა შედეგს იწვევს მომრიგებელი საბჭოს გადაწყვეტილება მოვალე საწარმოს რეაბილიტაციის შესახებ?
საწარმოს რეაბილიტაციის შესახებ გადაწყვეტილების შემდგომ, საწარმოში ინიშნება რეაბილიტაციის მმართველი და დგება საწარმოს რეაბილიტაციის გეგმა. რეაბილიტაციის მმართველი წარმართავს და უზრუნველყოფს რეაბილიტაციის გეგმის შესრულებას. რეაბილიტაციის პროცესი მიზნად ისახავს კრედიტორთა მოთხოვნების კანონით დადგენილი წესითა და პირობებით ეტაპობრივ სრულ დაკმაყოფილებას უმთავრესად მოვალის ფინანსური და მატერიალურ-ტექნიკური მდგომარეობის გაუმჯობესების, მართვის სისტემის სრულყოფის, მოვალის კომერციული საქმიანობის წარმატებულობისა და მომგებიანობის ზრდის, აგრეთვე სამეურვეო ქონების შესაძლო ოპტიმიზაციის გზით
რა შედეგს იწვევს მომრიგებელი საბჭოს გადაწყვეტილება საწარმოს გაკოტრების შესახებ?
საწარმოს გაკოტრების შესახებ მომრიგებელი საბჭოს გადაწყვეტილების საფუძველზე სასამართლოს გამოაქვს განჩინება საწარმოს მიმართ გაკოტრების საქმისწარმოების დაწყების შესახებ. რეაბილიტაციის პროცესი მიზნად ისახავს კრედიტორთა მოთხოვნების კანონით დადგენილი წესითა და პირობებით შესაძლოდ სრულ დაკმაყოფილებას უმთავრესად მოვალე საწარმოს კუთვნილი ქონების რეალიზაციის გზით.
მოვალე საწარმოს მიმართ გაკოტრების პროცესის დაწყების შემთხვევაში კრედიტორები ირჩევენ საწარმოს გაკოტრების მმართველს. თუ კრედიტორები ვერ შეთანხმდებიან გაკოტრების მმართველის კანდიდატურაზე, სასამართლო გაკოტრების მმართველად დანიშნავს სსიპ აღსრულების ეროვნულ ბიუროს.
გაკოტრების მმართველი ახორციელებს მოვალის ქონების აუქციონზე რეალიზაციას.
იმ შემთხვევაში თუ გაკოტრების მმართველად დანიშნულია კერძო პირი (და არა სსიპ აღსრულების ეროვნული ბიურო), ასეთ შემთხვევაში გაკოტრების მმართველი ვალდებულია მოვალე საწარმოს ქონებაზე აუქციონის ჩატარების მიზნით მიმართოს სსიპ აღსრულების ეროვნულ ბიუროს და მოითხოვოს სააუქციონო მომსახურების გაწევა.
მოვალე საწარმოს ქონების მიმართ ჩატარებულ პირველ აუქციონზე ქონება გადის ერთიანი კომპლექსის სახით, აუქციონზე ქონების საწყის ღირებულებად კი განისაზღვრება ქონების საბაზრო ღირებულები 50 %.
თუ პირველ აუქციონზე ქონება არ გაიყიდა, მოვალის ქონებაზე ინიშნება მეორე აუქციონი. მეორე აუქციონზე ქონების ფასს და ლოტების რაოდენობას განსაზღვრავენ კრედიტორები, წინააღმდეგ შემთხვევაში ქონება აუქციონზე გავა კვლავ ერთიანი კომპლექსის სახით, ქონების საწყისი ფასი კი განისაზრვრება ქონების საბაზრო ღირებულების 25%-თ.
თუ ქონება, მეორე აუქციონზეც არ გაიყიდა, აღსრულების ეროვნული ბიურო მოვალის ქონებაზე ატარებს მესამე აუქციონზე და ქონების ლოტებად დაყოფის მიზანშეწონილობის საკითხს წყვეტს თავად. ამ შემთხვევაში მესამე აუქციონზე ქონების საწყისი ფასი განისაზღვრება 0 ლარით.
მას შემდეგ რაც მოვალე საწარმოს კუთვნილი ქონება სრულად გაიყიდება აუქციონზე, სსიპ აღსრულების ეროვნული ბიურო, შემოსულ თანხას კრედიტორებზე ანაწილებს სასამართლოს მიერ დადგენილი რიგითობის შესაბამისად.
ქონების სრულად რეალიზაციის და რეალიზაციის შედეგად მიღებული თანხების კრედიტორებზე განაწილების შემდგომ, სასამართლო იღებს გადაწყვეტილებას გადახდისუუნარობის საქმისწარმოების პროცესის დასრულების და სამეწარმეო რეესტრში მოვალე საწარმოს რეგისტრაციის გაუქმების შესახებ.
„გადახდისუუნარობის საქმის წარმოების შესახებ" საქართველოს კანონის თანახმად: მოვალის ინიციატივით დაწყებული გადახდისუუნარობის საქმის წარმოება მოვალის გაკოტრებით სრულდება არა უგვიანეს 207 დღისა ხოლო კრედიტორის განცხადების საფუძველზე მოავალის მიმართ გახსნილი გადახდისუუნარობის საქმის წარმოება, მოვალის გაკოტრებით სრულდება არა უგვიანეს 225 დღისა.